مهم‌ترین حوادث ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه 21 خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو و کشف ۳۰۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "داراب" و یگان تکاوری، ۳۰۶ کیلو تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان داراب با همکاری مأموران یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست صادر که راننده با بی توجهی اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و با توجه به تاریکی هوا و پوشش گیاهی منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۳۰۶ کیلو تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

سردار حبیبی اظهار کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

کشف ۴۴ دستگاه خودرو احتکارشده در منزل مسکونی

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی لارستان موفق شدند ۴۴ دستگاه انواع خودرو احتکار به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال از یک منزل مسکونی کشف کنند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی لارستان از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در حیاط یک منزل مسکونی واقع در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۶ دستگاه پژو پارس، ۱۰ دستگاه پژو ۴۰۵، ۶ دستگاه دنا، ۴ دستگاه پژو ۲۰۷، ۳ دستگاه وانت نیسان و ۵ دستگاه ساینا، هایما، سمند، جک و تیبا که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر مالک خودرو‌ها به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار ملک‌زاده تصریح کرد: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی است و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کودکان در استخر غرق شدند

فرمانده انتظامی سپیدان از غرق شدن ۲ کودک در استخر باغ شخصی در جاده رودبال این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدگی در استخری در باغ شخصی، بلافاصله ماموران انتظامی سپیدان به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران با حضور در محل حادثه و در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سه کودک ۵، ۷ و ۹ ساله برای آب تنی به درون استخر رفته‌اند.


فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این حادثه دو پسر و دختر ۵ و ۷ ساله به علت بی احتیاطی و آشنا نبودن با فنون شنا غرق و فوت شده‌اند، گفت: با اقدام به موقع عوامل امدادی دختر بچه ۹ ساله نیز از غرق شدن نجات یافت.

سرهنگ فداکار خاطر نشان کرد: به آب زدن بدون آگاهی از عمق آن و نداشتن مهارت کافی در فنون شنا از مهمترین دلایل غرق شدگی است که می‌طلبد شهروندان به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه کافی کنند تا شاهد حوادث تلخ برای خانواده‌ها نباشیم.

برخورد قاطع پلیس کازرون با خرده فروشان 

فرمانده انتظامی کازرون از تشدید اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: طرح پاکسازی مناطق آلوده به منظور ضربه زدن به خرده فروشان مواد مخدر و ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان در یک ماه گذشته به مرحله اجرا درآمد.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی محل اختفاء فروشندگان و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی چند عملیات ضربتی ۶۶ خرده فروش مواد مخدر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از محل اختفاء متهمان ۵۸ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی همراه با آلات و ادوات استعمال مواد مخدر را کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

سقوط از بلندی منجر به مرگ شد

فرمانده انتظامی نورآباد گفت: مردی ۳۳ ساله حین باز کردن داربست در یک ساختمان نیمه کاره به پائین سقوط و فوت کرد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی در یک واحد ساختمانی در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های مطلع شدند شخصی در یک واحد ساختمانی نیمه کاره مشغول باز کردن داربست بوده که به دلیل نامعلوم به پایین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی نورآباد با ابراز تاسف از این حادثه، از تعمیرکاران، کارفرمایان و مالکان خواست نکات ایمنی در کار را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کشف بیش از ۳۷ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان ۳۷ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی قلاتویه داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری تیبا مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ۴ بسته حامل مواد مخدر از خودرو به بیرون پرتاب و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تارکی هوا متواری شد، گفت: در پاکسازی از محل تردد ۳۷ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر از اولویت‌های این فرماندهی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.